במדינת ישראל ישנם לא מעט כלי רכב ישנים אשר מקומם איננו על הכביש ויש להורידם משם. אם גם ברשותכם רכב ישן, אז דעו שאתם יכולים להוריד אותו מהכביש ולקבל עבורו תמורה כספית נאה, זאת באמצעות תכנית גריטה שמפעיל משרד התחבורה.

מה הם התנאים להכנסת רכב לתוכנית גריטה

לא כל כלי רכב ישן יכול להיכלל בתוכנית של משרד התחבורה, אלא רק כלי רכב שעומדים בתנאים הבאים:

  • רכב מסוג M1 – מדובר ברכב הסעות עד שמונה נוסעים (בנוסף לנהג), ומשקלו מתחת ל-3.5 טון.
  • רכב בן למעלה מ-20 שנה – מטרת התוכנית של משרד התחבורה היא להוריד מהכבישים רכבים ישנים גם מטעמי בטיחות וגם מטעמים של הגנה על הסביבה. לכן, נקבע שכל רכב בן 20 שנה ומעלה, יכול להיכלל בה.
  • כלי רכב עם רישיון בתוקף – מי שמכניס את רכבו לתוכנית, צריך לבטל את רישיון הרכב לפני כן, אך בתוכנית עצמה יכולים להיכלל רק כלי רכב עם רישיון תקף מהשנה הקודמת.
  • בתוכנית גריטה של משרד התחבורה יכולים להשתתף אך ורק כלי רכב שאין עליהם שעבודים או עיקולים.

כיצד מתבצעת התוכנית?

אם הרכב שלכם עומד בכל הקריטריונים שציינו, עליכם לגשת אל משרד הרישוי באזור מגוריכם, פקיד המשרד יבחן את רישיון הנהיגה והרכב שברשותכם, במידה ויהיה צורך תוכלו לקבל רישיון תנועה זמני של 7 ימים לצורך בירורים ותיקונים. לאחר מכן, תצטרכו למלא טופס בו תציינו את פרטי חשבון הבנק שלכם, אליו יעבור התשלום עבור הרכב ממשרד התחבורה.

עם קבלת האישור ממשרד הרישוי, תצטרכו לפנות אל מכון מורשה לגריטה מטעם משרד התחבורה, שם תמסרו את הרכב כפי שהוא, כשכל המרכיבים שלו שרירים ושמישים (עליכם להוציא כמובן את כל החפצים האישיים שלכם מהרכב, בשביל שלא תמסרו אותם איתו בטעות).

חשוב לדעת, מדובר בתהליך שדורש זמן, לכן מוטב לפנות לגורם מקצועי שיוביל את הרכב לאתר מורשה ובכך יחסוך לכם טרחה מיותרת.

לפרטים נוספים מלאו את פרטיכם ונחזור אליכם בהקדם